dimecres, 19 de juny del 2013

La canalla va de colònies

El passat 8 i 9 de juny, la canalla dels Salats de Súria vam anar de colònies a Cal Masover, una casa de colònies situada a Santa Maria de Corcó. Un dels atractius del cap de setmana va ser que l’activitat es va realitzar  juntament amb la canalla dels Sagals d’Osona i els Castellers de Berga. Tots plegats sumàvem un total de 55 nens i nenes.

Sortírem de Súria que plovia a vots i barrals, però mica en mica el temps va millorar. Vam arribar una estona abans de l’hora de dinar i en primer lloc vam realitzar uns jocs de coneixença per tal d’anar trencant el gel entre les tres colles.

Després de dinar i aprofitant el bon temps, vam fer una excursió fins al poble de Santa Maria de Corcó, situat molt a la vora. Al tornar a la casa de colònies ens esperava un bon berenar i la visita d’en Súper Festuc, un súper heroi que necessitava ajuda per tenir força, equilibri, valor i seny i així poder ser un gran casteller. La tarda va seguir amb una gimcana organitzada pels castellers de Berga i amb unes ballades de música infantil fins ben entrat el vespre.

Just després de sopar, la canalla es va preparar amb el seu lot per passar-ho d’allò més bé amb el joc de nit que havien organitzat els sagals d’Osona.

Finalment, després d’unes cantades de bona nit sota les estrelles, mica en mica ens vam posar a dormir (a alguns els hi va costar agafar el son amb tota l’emoció del dia!).
Passades les vuit del matí de diumenge, la canalla ja estava dempeus disposada a esmorzar i a seguir amb les activitats que havíem organitzat els salats de Súria. Abans de dinar, vam realitzar un taller: fer un braçalet amb els colors de les tres colles! Uns quants varen fer-ne una pel Súper Festuc, per tal de que l’ajudés a reunir tots els poders que els hi havia demanat el dia anterior.

Després d’un bon dinar, la canalla va fer allò que saben fer tant i tant bé... castells! Vam descarregar tres pilars de tres pisos amb pinya, formats únicament per nens i nenes!

Per acabar, els pares van portar berenar per a tothom i vam despedir-nos tot cantant l’hora dels adéus.

Tot plegat... un molt bon cap de setmana!